Advent. Trening. Måtehold.

Advent og jul er for meg en eneste stor pepperkake, smultring, marsipangris og konfekteske. 
Og mat. 
Masse mat.

Måtehold Goodbye
Måtehold har aldri vært min greie, så jeg lar meg villig friste og eter alt for mye søppel. Det føler jeg på kroppen, og med tanke på alt det fråtseriet en blir «tvunget» til, så har jeg for min del tre valg. 

Hvorav to er smarte (Passer for meg). 
1. Bare la det stå til. 
2. Drite I det
3. Trene mer kondis/cardio og ta det som “bulking” og trene maks styrke. (En periode der utøveren målrettet jobber mot å øke muskelmassen. Spiser himla mye kalorier). 

Alternativ 3 alene er uaktuellt. 
Det gidder jeg ikke. Jeg er lite opptatt av «Big Guns». 
Dessuten betyr alternativ 3 at jeg må bruke vinteren og våren på å få det av igjen/deffe. (Et slang-uttrykk for å definere. Fettet skal bort og musklene fram! Tung styrke, lite mat, mye kondis.
Et voldsomt styr.
Uaktuelt!

Det blir en blanding av alternativ 1 og 2

Og så tar jeg heller noen ekstra turer på romaskinen, mølla eller sykkelen i desember.

Foto: Powermax

Forbrenner mest
Dessuten er ro-maskin kanskje det som drar mest kalorier på kortest mulig tid. 
Da får du jo brukt både beina, rygg, mage og armer, så det er bra styrketrening også.
Ikke dumt! 

Så adventstid for meg er mere digg. 
Både trening og godteri. 
Ganske smart, egentlig. 

Etter Jul er det uansett tilbake til det gamle. 
Mindre godsaker, og deilige økter på gymmet. 

Senere denne uka kan du lese om hvordan du ellers kan trene i julen.
Da legger jeg også ved tre gode treningsopplegg som forbrenner godt, og som du fint kan gjøre hjemme.

Foto: Palla

Ønsker du å få varsler når jeg poster et nytt innlegg, kan du “like” Facebook-siden min 

E-post sendes til [email protected]  
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg