Angrer du på de Helvetes Nyttårsforsettene?

Du hadde helt sikkert dine Nyttårsforsetter du også.

De fleste har det.
Og de fleste forsettene blir sverget inn etter midnatt og mye champagne på nyttårsaften.
Og de fleste nyttårsforsettene handler om helse og trening.

Ikkeno` galt med det, men …. De funker dessverre ikke særlig lenge.
For de fleste.

Likevel er det ganske mange som gjør et ærlig forsøk, og på Treningssenteret venter jeg storinnrykk den første uka etter nyttår.

Det får vi alltid.

Men altså.
Selv om de dessverre ikke alltid har noe for seg er det likevel kanskje ikke så dumt å gjøre opp litt status sånn på slutten av året. Det er vel alltids noe en kan forbedre, slutte eller begynne med, hvis en samler opp alle tilbakemeldingene en har fått de siste 12 månedene. 

Jeg kastet et lite tilbakeblikk på mine egne Nyttårsforsetter de siste to årene.

I fjor og året før var jeg sår for at jeg begynte å bli gammel og at han i speilet var blitt så grå, men jeg er glad for at jeg fulgte min egen oppfordring i siste vers i fjorårets nyttårsdikt.

«Nei, året som kommer skal gi meg et løft. Skjerpings på denne her kar’n
Jeg lover meg selv at jeg blåser i speilet og gir litt mer fullstendig faen
»

Check!
Det gikk aldeles strålende, faktisk.

Men tilbake til Nyttårsforsettene dine.

Får du det til?
Hjelper du deg selv til å nå dine mål?

Det må du, for du er på ditt beste når du lykkes.
Lusker du bare inn på nærmeste treningssenter og ikke helt vet hva du skal gjøre, så ….. vil det nok dessverre ikke gå så bra.

Men det er jo hjelp å få
Heldigvis.
Legg en plan.
Vil du ha resultater som motiverer deg bør du ha et personlig tilpasset treningsprogram.
Et program som motiverer deg.

Og med mindre du har peiling selv, gjør du det sammen med noen som har greie på det eller har lyktes selv.

Sett realistiske mål.
Ikke begynn med langturen på 25 km, eller legg deg i «benken» og press opp alle de vektene vi har.

God form tar tid å bygge opp, men du klarer det med en god plan.
En plan som er tilpasset akkurat deg
De smarte får hjelp til det. De som virkelig mener det.

For du er vel ikke en av de som ikke mente det – egentlig…..?

Jeg møter mange nyttårsforsetter på treningssenteret første uka i januar.
De som bare tramper inn uten en plan holder en ukes tid.
Max.

Vi kaller dem støttemedlemmer, og alle treningssentre lever godt på sånne nyttårsforsetter.
Veritable drømmekunder. Krever lite, og sliter minimalt på dyrt utstyr.

Ikke er det mye bråk med dem heller.

Selv om noen få forlanger pengene igjen.

Da bare flekker Treningssentrene opp kontrakten.

«12 mnd bindingstid!

Resten kan du dele inn i tre kategorier.

  1. De som tror de helt sikkert, kanskje, muligens om litt, hvertøyeblikknå snart, rett rundt hjørnet, skal komme tilbake.
  2. De som er så pinlig klar over at dette var en tabbe, at de i øredøvende stillhet lar det faste trekket gå uten så mye som å kaste et blikk på kontoutskriften.
  3. De som brenner, eller i beste fall gir bort, joggeskoene til Frelsens armè.

Nei, HELDIGVIS er ikke du noen av disse.
For du vil virkelig noe med Nyttårsforsettene dine, du.

Ikke sant?

Så skaff deg en Treningsvenn og ta kontakt med sånne som meg.
Da får du hjelp til å lykkes slik at du kan være på ditt beste.

 

JEG HEIER PÅ DEG

Ønsker du å få varsler når jeg poster et nytt innlegg, kan du «like» Facebook-siden min, «Kjernekraft»  https://www.facebook.com/kjernekraft1/

Husk og aktiver varsler

E-post sendes til [email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg