Om Testosteron, Kos og Trening

«Hvordan er du hvis du ikke får trent»?

“Kollega” ser spørrende på meg…

«Nja, faktisk så går det normalt helt fint, hvis jeg er forberedt og innstilt på det.
Men går jeg glipp av tirsdagsøkta kl 15, prøver jeg å få det til enten kl 06 eller senere på kvelden».

«Når du er på tur, da»?

«Tja, i Syden og slikt er de jo alltid et gym på hotellet og da står jeg opp tidlig og får en herlig morgenøkt før de andre står opp.

«Jammen blir du ikke lei».

«Næh. Da bytter jeg bare treningsprogram»

“Jo, men blir du ikke lei av å trene?”

“Nei, egentlig ikke, men det hender jo jeg også har dager hvor overskuddet ikke er på topp. Det er en av grunnene til at jeg lager treninsgprogram til meg selv også. Uansett god eller dårlig dag, så begynner jeg på toppen og tygger meg nedover til jeg er ferdig.
Dessuten er det bra for testosteronet å trene og spise skikkelig. Og testosteron, min venn, det trenger vi.
Det er godt for mye det.”


For alt i verden må jeg unngå «Sydensyndromet».

Det er når en sløver hele dagen på stranda og ikke orker noen ting til slutt. Da blir jeg lat og rastløs på en gang.
Altså «Sydensyndromet». Det er døden for testosteronet.

Og sånn kan det bli hjemme også hvis det er dager hvor det ikke skjer noe.
Jeg er ikke så god å være i hus med da…»

Men er Regina og jeg på Storbyweekend blir det ikke no`.
Trening, altså.

Det går helt fint, for vi rusler jo rundt hele dagen.
Regina tar et glass med perler i ny og ne`, og jeg koser meg med en kopp kaffe.

 

Og kos er så mangt.

Jeg «koser meg» mye i helgene med snacks og alt mulig søppel jeg kan stappe i meg.
Og jeg koser meg mye på gymmet med øktene mine.
Jeg koser meg når jeg kan pusle hele dagen rundt husveggene.
Og jeg koser meg når jeg kan rusle rundt med motorsaga en hel dag uten å blir spesielt sliten.

I det hele tatt er jeg i stand til å kose meg mye.
(Og min bedre 3/4 Regina syns jeg maser. Mye…)

Takket være et vanvittig overskudd.
Og det både henter jeg og svir av på trening hvor jeg både bruker og henter testosteron.

Og BTW:
Et realt nivå på testosteronet gjør at jeg restituerer fort etter trening.
Og annen aktivitet.

 

Og får enda mer overskudd… 😀 

Ønsker du å få varsler når jeg poster et nytt innlegg, kan du like og følge Facebook-siden min, «Kjernekraft» https://www.facebook.com/kjernekraft1/
Husk og aktiver varsler
E-post sendes til [email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg