Hater du late folk?

Jeg ble spurt om det en gang.

Og nei, det gjør jeg selvfølgelig ikke.

Overskudd varierer

Vi har alle perioder eller stunder hvor overskuddet er lavt og/eller viljen til trening eller annen aktivitet er på minimum.
Og det er greit.
Bare det ikke blir et mønster.

Vi er skapt for aktivitet

Og gevinstene ved et aktivt liv er mange.
Først og fremst bedre helse, og dermed også mindre risiko for en del kroniske sykdommer.
Overskudd. Både mentalt og fysisk.
Økt selvfølelse og selvbilde.
Og et bedre sexliv.

Det motsatte av aktivitet er den nye folkesykdommen: In-aktivitet.

For inaktivitet kan regnes som en selvstendig risikofaktor på lik linje med høyt blodtrykk, røyking og en ugunstig kolesterolprofil.
Temmelig alvorlig altså.

«Jeg har ikke overskudd til å trene».
Nei, man får ikke overskudd av inaktivitet.

Overskudd får du av aktivitet og sunn mat.

Det kan være veldig vanskelig å komme i gang. Det er tungt og vondt, og mange syns det er kjedelig.

Men, du.
Blås i treningssenteret hvis det er det som stopper deg.
Start med hverdagsaktiviteten. Her er det mye å hente.

Start med å komme deg opp av sofaen og gå en tur.
Det klarer du.

Men hvorfor skulle jeg hate late folk?
De har jo aldri gjort noe…

 

 

Ønsker du å få varsler når jeg poster et nytt innlegg, kan du like og følge Facebook-siden min, «Kjernekraft» https://www.facebook.com/kjernekraft1/
Husk og aktiver varsler
E-post sendes til [email protected] Ð

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg