Julehilsen med Nordnorsk Julesalme

Nå er det for sent, altså
Det som ikke er gjort nå, blir ikke gjort.

Det er omtrent som å oppdra unger. 
Det du ikke får påført barna innen de er 17 år kan du bare glemme. Derfra og ut lever de sitt eget liv, så kan du bare håpe at de oppfører seg ordentlig og at du har klart å gjøre de til sosialt spiselige vesener som tar de rette valgene.

 

Sånn er det med Juleaften også.
Det du ikke får gjort før kl 17 når Julen ringes inn, kan du bare glemme. Derfra og ut skal alt være på stell.
Da er alt stengt og det som ikke er innkjøpt får bare være. 
Kjoler, dresser og skjorter, om det er strøket og presset eller ikke, skal på.
Ribba skal ut, pinnekjøttet skjerpes i ovnen, saus, surkål, mandelpoteter, kålrabistappe og rødkål.
Alt må være klart.

Og selvfølgelig er det det.

Hos svigers.

Jeg er heldig.
Min oppgave er å handle inn gave(r) til min bedre ¾ Regina. (Og ellers gjøre det jeg får beskjed om).
Hun tar seg av resten. Særlig nå når jeg ikke har «lappen».
Svigerfar er kokk og koser seg på kjøkkenet.
Svigermor baker og pynter.

Vårt bidrag er å komme til dekket bord på alle vis.
Det er vi ganske gode til, faktisk.
Så, joda. Julaften er et samarbeidsprosjekt, og vi bidrar så godt vi kan.

Alt på stell
Ja…. Så da er vel alt klart?
Her hos svigers er alt i lodd og water og vel så det, så nå kan julefreden bare senke seg over oss alle.
 

Nord Norsk Julesalme
Jentungen sang så pent i kirka, så det deler jeg gjerne med dere.
https://youtu.be/oeLMziS31Yc
 

Jeg ser forresten at det er sausflekker fra i fjor på juleslipset, men det får bare være hvis det ikke går av med en våt klut.

Og du:
Det er ærlig talt for sent å rase ned på Esso for å handle inn den siste gaven til mor.

 

Jo, det er det!

Ønsker du å få varsler når jeg poster et nytt innlegg, kan du «like» Facebook-siden  «Kjernekraft»
https://www.facebook.com/kjernekraft1/

E-post sendes til [email protected] 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg