«KJERNEKRAFT» – 10 øvelser som forbrenner fett

Kjernekars beste tips

Et bilde som inneholder person, innendørs, gulv, vegg

Automatisk generert beskrivelse

Skal du ned i vekt må du forbrenne flere kalorier enn du inntar.
Men hvordan?
Forbrenn mer enn du putter i deg.
Pulsen må opp.
Ferdig snakka!

Øk aktiviteten.
Økt aktivitet er rett og slett å reise seg fra stolen og være mere aktiv i det daglige. Gå tur osv…

Fysisk Trening

krever litt mer.
Vi snakker om 
– anaerob (styrketrening) eller 
– aerob (det vi vanlige mennesker kaller «kondis»).

 

Styrketrening (Anaerob trening)

Du forbrenner sykt bra med styrketrening.
Mye mer enn mange tror, for når du trener styrketrening både øker du muskelmassen og forbrenner fett.
Også i mange timer etter selve økta.

Men da skal du helst ha fokus på de store muskelgruppene som bryst, bein og kjerne.

Type øvelser
Gode styrkeøvelser som forbrenner max er såkalte flerledds-øvelser, eller sammensatte øvelser.

Hvordan
Mange repetisjoner (12-15) med relativt lette vekter (ca 50% av max) vil forbrenne godt med fett, og i tillegg øke muskelutholdenheten.

 

Her er «Kjernekars» 10 beste tips fra «Kjernekraft-sortimentet».

Dette er øvelser som utfordrer mange ledd og bevegelsesbaner. Pulsen skvetter i været, og de er supereffektive for både forbrenning og styrke.

Det er «tøffe tak», men det er det som funker.

Knebøy med skulderpress, «Thrusters»

 

«Split squat-Russian twist»

Et bilde som inneholder person, innendørs, gulv, vegg

Automatisk generert beskrivelse

 

«Six feet» 

Et bilde som inneholder idrett, gulv, sport, person

Automatisk generert beskrivelse

 

«Smal Pushup på Bosuball»

Et bilde som inneholder gulv, person, innendørs, mann

Automatisk generert beskrivelse

 

«Planke-Flies i cable»

Et bilde som inneholder gulv, bygning, innendørs, person

Automatisk generert beskrivelse

 

«Knestående Russian twist med skive»

Et bilde som inneholder gulv, person, sport, innendørs

Automatisk generert beskrivelse

 

«Renegade row»

 

«Kroppsheving i smith»

Et bilde som inneholder gulv, innendørs, person, bygning

Automatisk generert beskrivelse

 

«Bulgarsk utfall med vekt over hodet»

Et bilde som inneholder sport, person, vegg, innendørs

Automatisk generert beskrivelse

 

«Split squat-Half moon med vridning»

Et bilde som inneholder idrett, gulv, sport, racketball

Automatisk generert beskrivelse

Jeg kan også  gjennomføre programmene mine som sirkeltrening.
Det betyr at jeg gjennomfører ett sett på alle øvelsene uten pause i mellom.
Og så gjør jeg det for eksempel tre ganger.
Minst.
Da har jeg gjennomført tre solide runder med gode styrkeøvelser.
Da skal jeg love deg at både puls og muskler får kjørt seg.
Og forbrenningen er på topp.

Et bilde som inneholder bygning, vegg, skilt, grafitti

Automatisk generert beskrivelse
I “Kjernekraft” har vi et “hav” av slike øvelser

 

Cardiotrening (Aerob trening)

Eller det som oss vanlige dødelige kaller kondistrening (det er ikke helt riktig, men skitt la gå)

De fleste er ute etter å bli kvitt fett, og da gjelder følgende:
1. Aerob aktivitet på moderat intensitet (50-75% av maxpuls), vil hovedsakelig forbrenne fett. 
2. Aktivitet med høyere intensitet, 75% eller mer av maxpuls, forbrenner flere kalorier enn moderat aktivitet, men prosentandelen av fett er lavere enn ved moderat intensitet. Tærer mer på muskelmassen.

 

Konklusjon:
Det er pulsen som bestemmer forbrenningen.
Er du kun ute etter å forbrenne fett (som jeg er) går du for alternativ 1 og kombinerer dette med styrketrening som beskrevet over her.
 

MEN HVA ER BEST?

Løping
Løping er vel erklært som «Kongen» av kaloriforbrenning.
En 30 minutters grei joggetur svir av ca 3-400 kalorier for min del.
Intensiteten avgjør – altså pulsen.

Men ikke alle liker, eller kan løpe.

Nå som menisken min krangler skal jeg da så absolutt ikke ut på joggesko, eller sette mine bein på en mølle.
Da må jeg finne andre alternativer.

Romaskin
Jeg foretrekker Romaskin som den beste måten å svi av fett på. 
Fordi en økt i romaskinen inneholder «alt»: Styrke, kondisjon og forbrenning.
I en romaskin får du trent «hele» kroppen på en gang, samtidig som pulsen fyker i været.
Holder du ut 30 minutter med høy puls vil du forbrenne omtrent like mye som en løpetur med samme puls, men du vil også få utbytte mtp på styrketrening.
Smart!

 

Samme hva du velger….
Få med deg en TreningSvenn du også, og hei på hverandre.
 

Svenn og jeg heier på deg (dere)

Et bilde som inneholder person, mann, foto, gammel

Automatisk generert beskrivelse

 

Ønsker du å få varsler når jeg poster et nytt innlegg, kan du like og følge Facebook-siden min, «Kjernekraft» https://www.facebook.com/kjernekraft1/
Husk og aktiver varsler
E-post sendes til [email protected] 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg