Man dør ikke av en vaffel. Eller 10…. Men det nærmer seg.

Innimellom faller jeg.
Dypt.

Og da spiser jeg.
Godteri, schnavvel, digg, kaker, snacks… whatever.
Og vafler.
Selve Drrrrrronningen av all munngodt.

Vafler.
Guds gave til befolkningen.
Uten vaffelen stopper Norge, for bare tenk på hvor mange vafler som steikes i
Kongeriket i løpet av et år.
Det er vafler overalt.
Heldigvis.

På alle idrettsarrangement, selskaper, dugnader, møter…..
Bare rams opp. Lista er uendelig
Heldigvis.

Og i går kom sjefen med ei diger bøtte vaffelrøre….

Da kunne jeg giftet meg med henne.
På flekken!

 

Men frieriet fikk vente.
Og mens jeg ventet spiste jeg meg skakk.
Tror det blei 10 plater til slutt… Og da måtte jeg stoppe.

 


Herrejemini…
Blodsukkeret gikk rett til værs… før det tok snarveien som et blylodd i fritt fall rett ned i kjelleren.

Men ingen skal si at jeg ikke har stamina, for da toppet jeg det hele med et par twist før jeg fikk
sanset meg til å ta en kopp kaffe og slepe meg bort til kontorstolen.

Og det ble Ikke no` stå-pult resten av dagen.

Sjefen ble imponert da.

 

Så der satt jeg da, og vegeterte med tall og skjemaer mens blodsukkeret sakte stabiliserte seg tilbake til normalen.
Enda godt jeg har selvbeherskelse og måtehold!

 

No rest for the wicked

Jeg liker “Happy Endings”, og bare tre timer etterpå var det svettihjæl på gymmet med Palla.
Så en viss balanse får en vel si at det ble til slutt.
Bare så det er sagt!

Og sykkelturen opp til gymmet fikk orden på både hode og mage.

Og frieriet ble det heller ikke noe av.
Og det er kanskje like greit.

For jeg kjenner jo mannen hennes, og han er en likandes (Kjerne)kar.
Og det er nok ikke sikkert at min bedre 3/4, Regina, hadde bifalt noe særlig heller.

 

Men altså….
Det er jo ikke sånn hver dag, heldigvis.
Hverken med vafler eller frierier.
For til vanlig har jeg det jeg (selv) vil kalle både selvkontroll og

“Vanlig fornuftig kosthold”

 

For så lenge man ikke eter seg skakk hver dag, så er det ikke farlig å skeie ut en gang i blant.
Det er det daglige som teller, og denne artikkelen syns jeg fortjener en god slump oppmerksomhet.
Den sier på en folkelig måte akkurat det som skal sies.

Den er fra Norges idrettsforbund sin side, https://sunnidrett.no og oppsummerer det meste.

https://sunnidrett.no/husk-3-ber-i-hvert-maltid/?fbclid=IwAR2w9Uj1cyzFipSXBaeZvxYmeUux8MY-nPDLZcK8KpeHwjUUGpyJqDjgyxQ

 

God lesning, og så ses vi over en vaffel ved en senere anledning.

 

 

Men ikke så lenge til, håper jeg…

Vil du følge meg direkte på bloggen trykker du på
“Bloglovin` “
– knappen nederst til venstre.

 

Jeg blir også glad hvis du «liker» Facebook-siden min,
«Kjernekraft» min https://www.facebook.com/Kjernekraft

Husk og aktiver varsler.

E-post sendes til [email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg