Ned i vekt, opp i form?

«Du kan vel spise hva du vil, du som trener så mye»?

Foto: Meny

Det spørsmålet får jeg ofte.
Men, nei. 
Det kan jeg ikke. 
Virkelig ikke!

De samme naturlovene gjelder for meg som alle andre. 
Det er kalorier inn og kalorier ut. 
Spiser jeg mer enn jeg forbrenner, legger jeg på meg. 
Enkel matte.

Og som de aller fleste andre strever jeg “litt” med kaloriene. 
De har en tendens til å legge seg akkurat der jeg ikke vil ha dem, og det er urettferdig vanskelig å få dem av igjen.
I hvertfall hvis man ikke har en plan.

Lettere enn du tror

Joda, det ER lettere enn du tror. 
Hvis du bare vil det nok.

Legg en plan                           Foto: Tv2

Gjerne sammen med noen som har peiling, eller har lyktes med det selv.
1. Bestem deg for hvor mye tid du vil sette av til trening/aktivitet.
2. Gjør “noe” med kostholdet ditt.

Skaff deg et skikkelig treningsprogram, tilpasset deg

Jeg er behjelpelig med personlige tilpassede programmer på bestilling, med videoer av alle øvelser, og har forslag til enkle og gode hverdagsaktiviteter.

Å spise seg slank er en ensom affære.

Men kombinerer man et sunt kosthold med økt hverdagsaktivitet og/eller trening er veien til en sprekere kropp mye raskere. 

Og det holder ikke å være «flink» en dag i uka.

Noen enkle kostholdsråd.

Har du «bare» dratt på deg noen ekstra kilo holder det med disse rådene.

  • Spis mindre, beveg deg mer.
  • Ikke skipp frokosten. Jeg kan bortimot garantere deg at hvis du tror du «er flink» og sulter deg i løpet av dagen, så spiser du mye mer på kvelden.
  • Styr unna sukker og ferdigprossesert mat.
  • Tenk karbohydrater på dagtid (fordi det er da du skal ha bensin) og proteiner på kvelden (for det er da du bygger opp musklene igjen). Min erfaring er at karb på kvelden er tilførsel av energi som bare legger seg på ribba når den ikke blir brukt.
  • Pass på at du koser deg også, men ikke ødelegg det du har bygget opp i løpet av uka.
  • Ikke sult deg
Foto: Pintererst

Selv sliter jeg med at jeg er fysen på kveldene, og at det er der utfordringen ligger for meg. De kveldene jeg er «flink», og ikke spiser noe etter kl 20 sover jeg til og med bedre. Så bare jeg får i meg skikkelig mat med mye proteiner ca kl 20, så klarer jeg meg fint.

Dette er ikke rakettforskning

Men trenger du en spesifikk kostholdsplan for stor vektreduksjon og livsstilsendring kan vi henvise deg til faginstanser vi har god kontakt med.

Det er dessverre ingen snarveier til god helse.
Men med helhjertet innsats og en GOD plan er det lettere enn du er redd for, og belønningen er formidabel. 

Gjør det enkelt (og hyggelig)

Foto: Palla
  • Skaff deg en Treningsvenn
  • Legg en gjennomførbar plan
  • Belønn deg selv etter hvert som du når dine mål.
  • OG HOLD DEG TIL PLANEN

 

Og du…

Uansett skjer det ingenting hvis du bare sitter på ræva 

Foto: IoD

 

 

Ikke får du fin rumpe av det heller.

JEG HEIER PÅ DEG

Foto: Palla

Ønsker du å få varsler når jeg poster et nytt innlegg, kan du like og følge Facebook-siden min, «Kjernekraft» https://www.facebook.com/kjernekraft1/
Husk og aktiver varsler
E-post sendes til [email protected] 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg