Telefonselgere er mennesker det å`

Telefonselgere har en utakknemlig jobb

I hvert fall når de møter sånne som meg

Men jeg PRØVER nå i det minste å være høflig…

«Hei, dette er Selger, og  jeg ringer fra kraftselskap ….
Kan jeg spørre deg hvilken strømavtale du har i dag»?

«Du, vi byttet akkurat til …, og jeg vet ikke om jeg gidder å bytte igjen nå sånn med en gang».
Og så biter jeg han fort av, og sier som jeg pleier når jeg vil bli kvitt telefonselgere.

«Men jeg står litt trangt til her nå, så kan du ikke sende meg en e-post med tilbudet ditt,
så får jeg sett på det sammen med husøkonomen».

 

«Jo, det går fint. Hva er e-posten din»?

 «[email protected]»,
smiler jeg.

«Selger du helseprodukter eller noe sånn, eller…»
smiler “Selger” tilbake.

 «He he, nei…. Kjernekar er bloggen min, og er ledet ut av det
treningskonseptet jeg bygger opp – «Kjernekraft».

 Og «Selger» blir ivrig.

Veldig ivrig.

«Du jeg har trent Bodybuilding i 15 år og konkurrert i 10.
Hva slags konsept er det?

 Snakk om…

 

Det ble en lang prat

Vi snakker sammen i nesten en time.

Ikke om strøm, men om trening.

Vi representerer to ganske forskjellige tilnærminger til styrketrening, men er veldig enig om det meste. Ja, alt egentlig.
Jeg forklarer prinsippene i «Kjernekraft», at det er rå styrketrening, sammensatte øvelser med funksjonalitet og kjerne i fokus.

Han har ingen problemer med å se at «Kjernekraft» er et bra konsept, selv om han ikke trener sånn selv.
For det ene utelukker ikke det andre.

Poenget er at han og jeg har forskjellige mål, og trener i forhold til det.
Og han hadde åpenbart skikkelig peiling på det han driver med.

Han også.

 

Forleden hadde jeg forresten Jehovas Vitner på døra.


Fikk en lang prat med dem også.

Ikke om trening, da.
Ikke mye Bibelprat heller.
Selv om de prøvde.

Det ble mest om de viktigste temaene i verden.

  • Folkeskikk.
  • Holdninger.

Og «Kjernekar».
Selvfølgelig… 😀

Mange hyggelige mennesker der ute, altså.

Til og med telefonselgere og Jehovas vitner.

 

Ønsker du å få varsler når jeg poster et nytt innlegg, kan du like og følge Facebook-siden min, «Kjernekraft» https://www.facebook.com/kjernekraft1/
Husk og aktiver varsler
E-post sendes til [email protected]

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg