Trening i Pepperkaketida

Adventskalenderen forteller meg at vi allerede er halvveis til Jul, gitt.

Jeg merker det litt på mine «Love-handles» etter all marsipan og smultringer i denne pepperkaketida, altså…. 
Men sånn er det. Det visste jeg, jo. 

Men det finnes en kur. En snarvei. 
Ja, to egentlig… 
1. Spis mindre 
2. Tren mer 

Det blir punkt 2 det, gitt. 
Punkt 1 kommer ikke på tale! 

Men siden jeg egentlig ikke har anledning (tid) til å trene særlig mye mer, så gjelder det å finne øvelser som forbrenner mer. Det vil si å få opp pulsen. 

En god venn sier at «Vil du ha sixpack, så skal du trene bein». 
Poenget hans er at beinøvelser øker pulsen fordi de store musklene trenger mer oksygen enn de små/mindre, og da forbrenner du mer. 

Her er noen tips. 
– Ta deg tid til å gå en ekstra tur med kjæresten 
– Bruk ståpult på jobb 
– Gå trappene 
– Har du tid så tar du en daglig halvtime på mølla eller romaskin. 

– Selv foretrekker jeg styrketrening og «fler-leddsøvelser», eller «Sammensatte» øvelser». 

Her har du en fin øvelse du kan gjøre hjemme, og som får fart på pumpa. 

Box stepups  
https://youtube.com/video/v1_xu-1kpPA 

Hvor:  
Dette er en super øvelse du kan gjøre hvorsomhelst, bare du har et solid opptrinn. 

Utstyr:
Stol, benk, trappetrinn, kasse…

God for:  
Øvelsen er god for lår, rumpe og kondis/forbrenning. 

Hvordan:  
Hold et bra tempo, og spark kneet godt opp, som om du skal treffe noe. 
Skikkelig. 
Tre serier, 10 spark med hvert kne hver gang..  

Pass på:  
Ikke stå for langt fra kassen.  
 

JEG HEIER PÅ DEG                                                                                                                       Foto: Palla
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg